Scandi_sense_logo_500x500px[2].png

MENTALE VÆRKTØJER - GRATIS INSPIRATION TIL DIG

DET HANDLER IKKE KUN OM KOST OG MOTION, MEN OGSÅ OM AT RYKKE SIG MENTALT


Vanetraa_FULL.jpg

Vanetræet®

Vanetræet® er et enkelt redskab til at sætte struktur på dine spise-, drikke- og motionsvaner. Med ganske få ændringer kan du skabe markante forandringer. Arbejdet med Vanetræet® skaber overblik over, hvor du bedst kan sætte ind, når du gerne vil ændre vaner, og klæder dig godt på til at tage første skridt på vejen mod det liv, du drømmer om.


 
 

Succesvejen - det måske vigtigste redskab
til varigt vægttab


Vil du knække koden til varigt vægttab, er der én helt afgørende ting, du skal lære. Denne indsigt gør op med alt-eller-intet tankegangen, og gør det muligt endelig at bryde den endeløse række af kure og få et naturligt forhold til mad.

 
 

relationspsykologi_RAISFOTO_2177.jpg

10 bud til varigt vægttab

Starter du altid kuren i morgen eller på mandag? Så STOP! Quick-fixet findes ikke. Gør noget andet, end du plejer? Endnu en kur er ikke vejen til varigt vægttab. Tværtimod. Varige livsstilsændringer kræver tålmodighed, opgør med forbud og restriktioner og ikke mindst egenomsorg. 

 
 

AdobeStock_196395869.jpeg

Emergency Kit

Hvad gør du, når trangen til at spise pludselig melder sig? Måske har du lige spist frokost. Du er altså ikke reelt fysisk sulten. Men du har lyst til noget. Tankerne kredser om slik, chips eller bare en franskbrødsmad med ost og smør. Alt for mange gange har du givet efter og bagefter ærgret dig. Du vil jo så gerne tabe dig. Kender du dette mønster, så er der hjælp at hente.


At mærke sult og mæthed.jpg

Sult- og mæthedspendulet

Vi er alle født med en naturlig sult- og mæthedsfornemmelse. Mange, som kæmper med overvægt, har dog mistet evnen til at skelne mellem reel fysisk sult og andre former for sult. Men med øvelse og tålmodighed kan evnen genindlæres. Her får du værktøjet.


Skrive - papir og blyant.jpg

Udvidet kostdagbog

Udfyld en udvidet kostdagbog og bliv klog på dit spisemønster. Vær særligt nysgerrig på de gange, du spiser, hvor du ikke er reelt fysisk sulten.


Kagefristelse.jpg

Nydelsescirklen

Kender du følelsen af ikke at kunne stoppe, før posen er tom, eller før hele pladen med chokolade er spist? Så har du brug for et helt konkret redskab. Du har brug for at lære at håndtere din triggerfood, og det gør du med 'Nydelsescirklen'.


Stigma og overvægt.jpg

Slip skyld og skam

Mange, som kæmper med overvægt, kæmper også med skyld og skam. Skam over at spise "det forkerte". Skam over at spise i smug. Skam over ikke bare at kunne tage sig sammen. Men hvorfor egentlig skamme sig?


Luk spisekassen og kom videre

Dunker du dig selv oven i hovedet, hvis du kommer til at spise for meget, eller noget, du ikke lige havde planlagt? Så stop! Du bliver ikke slank af selvbebrejdelser. Tværtimod. Gør det i stedet "The Sense Way" - luk spisekassen og kom videre.


Past - Now - Future.jpg

Motivationsvæg

Når du skal ændre livsstil, kræver det i større eller mindre grad, at du skal ændre vaner. I den forbindelse kan det være et effektivt redskab at arbejde med mantraer. Klik videre og få inspiration til støttende mantraer.